Porozmawiajmy o jakości...!

BAZA WIEDZY

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Metoda 5WHY

Metoda 5WHY jest narzędziem stosowanym do poszukiwania przyczyn powstawania niezgodności, a także do wykrywania źródeł pojawiających się problemów. Analiza 5WHY to proste narzędzie niewymagające specjalistycznego przygotowania metodycznego, przyjmujące formę diagramu, który w graficzny sposób przedstawia przyczyny problemów. Polega na postawienie kilku pytań „dlaczego?” umożliwiających odnalezienie źródła problemów, dogłębne zbadanie przyczyn ich wystąpienia, a w rezultacie uzyskanie skutecznych krótko i długoterminowych rozwiązań. Opiera się na koncepcji, iż każde stwierdzenie określone jest przez zadawanie pytania „dlaczego?”. Zasada działania metody jest podobna do diagramu przyczynowo-skutkowego Ishikawy, zachęca pracowników do kreatywnego myślenia i samodzielnego (...)

 

Zobacz więcej w strefie dla zarejestrowanych - za darmo :)

Komentarze   

0 # faluxed 2016-01-08 12:07
Czy zawsze należy zadawać 5x dlaczego?
Rozwiązuje jeden problem i nie mogę namnożyć odpowiedzi do pięciu...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Studia podyplomowe Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie

Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania

Szkolenie dla audytorów w Krakowie

i wiele innych ciekawych szkoleń specjalnie przygotowanych dla Ciebie! Skontaktuj się z nami!!!

Audytor wewnętrzny ISO 9001

Audytor wewnętrzny ISO 9001:2015

 

Chcesz aby tutaj znalazła się Twoja reklama.

Skontaktuj się z nami!!!

 

Lean Manufacturing | Narzędzia TQM | Nowa norma ISO 9001 2015

Zdobądź certyfikat w specjalnej cenie - Szkolenia w strefie studenta

Praca

Zdobądź etat w TRI, wolne stanowiska czekają na Ciebie

Nowa norma ISO 9001 2015 | Lean manufacturing | Techniki TQM

Business Excellence - for professionals