Porozmawiajmy o jakości...!

BAZA WIEDZY

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

System Just in Time (JIT)

Kaizen to strategia działania, której główną ideą jest ciągłe doskonalenie przez rozwiązywanie problemów w miejscu, w którym powstały (gemba) i czasie, w którym pojawiają się. Założeniem gemba kaizen jest wykorzystanie zasobów materialnych i niematerialnych w celu zwiększenia produktywności przez daną organizację, przy braku wykorzystania nakładów finansowych na nowe narzędzia lub technologie. Strategię kaizen można realizować przez wdrożenie trzech zasad: organizacji stanowiska pracy (5S), eliminacji marnotrastwa (np. SMED, kanban), standaryzacji stworzonych procedur.

Masaaki Imai, Gemba Kaizen Zdroworozsądkowe, Niskokosztowe Podejście do Zarządzania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2006, s. 2-7. 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Studia podyplomowe Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie

Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania

 

Chcesz aby tutaj znalazła się Twoja reklama.

Skontaktuj się z nami!!!

 

Lean Manufacturing | Narzędzia TQM | Nowa norma ISO 9001 2015

Zdobądź certyfikat w specjalnej cenie - Szkolenia w strefie studenta

Praca

Zdobądź etat w TRI, wolne stanowiska czekają na Ciebie

Nowa norma ISO 9001 2015 | Lean manufacturing | Techniki TQM

Business Excellence - for professionals