Orientacja na klienta - co jest najważniejszym przesłaniem pierwszej zasady zarządzania jakością
W kontekście dorobku nauk o zarządzaniu, system zarządzania jakością jest charakteryzowany jako „system zarządzania do kierowania organizacją i jej nadzorowania w odniesieniu do jakości". Bez istnienia klienta w zarządzaniu kierowanie organizacją nie byłoby efektywne. Orientacja na klienta jest pierwszą z ośmiu zasad zarządzania jakością, który jest fundamentem normy PN-EN ISO 9001:2009. W normie zwrócono uwagę na klienta i jego potrzeby w ponad dwudziestu punktach, opisujących wymagania systemu zarządzania jakością. Celem wymagań zawartych w normie jest dążenie do ciągłego dostarczania wyrobów spełniających wymagania klienta oraz dążenie do zwiększenia zadowolenia klienta poprzez stosowanie systemu procesów doskonalenia, zgodności z wymaganiami klienta i prawa.
(...)
Zarejestruj się i zobacz pełny tekst w strefie dla zarejestrowanych!!!
Komentarze
Dzieki!!!!
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.