Porozmawiajmy o jakości...!

BAZA WIEDZY

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Diagram relacji, drzewo relacji, wykres współzależności przyczyn


Jest jednym z nowych narzędzi zarządzania jakością. Celem diagramu relacji jest uporządkowanie informacji, czyli wskazanie przyczyn występowania problemu oraz określenia ich wzajemnych powiązań. Diagram relacji jest bardzo zbliżony do diagramu Ishikawy, jednak definiuje on nie tylko powiązania "przyczyna - skutek", ale także określa powiązania na linii "przyczyna - przyczyna".

Diagram relacji ma zastosowane w przypadku dużej złożoności problemu, a także gdy istotne jest ustalenie prawidłowej kolejności działań oraz niezbędne jest ustalenie czy dany Roblem jest skutkiem czy przyczyną.

Wyróżnia się trzy rodzaje diagramu:
- diagram prosty,
- diagram ukierunkowany,
- diagram scentralizowany

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Studia podyplomowe Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie

Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania

Szkolenie dla audytorów w Krakowie

i wiele innych ciekawych szkoleń specjalnie przygotowanych dla Ciebie! Skontaktuj się z nami!!!

Audytor wewnętrzny ISO 9001

Audytor wewnętrzny ISO 9001:2015

 

Chcesz aby tutaj znalazła się Twoja reklama.

Skontaktuj się z nami!!!

 

Lean Manufacturing | Narzędzia TQM | Nowa norma ISO 9001 2015

Zdobądź certyfikat w specjalnej cenie - Szkolenia w strefie studenta

Praca

Zdobądź etat w TRI, wolne stanowiska czekają na Ciebie

Nowa norma ISO 9001 2015 | Lean manufacturing | Techniki TQM

Business Excellence - for professionals