Porozmawiajmy o jakości...!

BAZA WIEDZY

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Koncepcja ta została pierwotnie opracowana przez W. A. Shewharta, dotyczyła nadzoru nad działaniami korygującymi podejmowanymi w następstwie stwierdzenia sygnału zapisanego na karcie kontrolnej. Zaproponowany przez W. A. Shewharta schemat PDCA, umożliwiał lokalną poprawę systemu, w miejscu określonym przez kartę kontrolną. W. E. Deming znacząco rozszerzył tę koncepcję na wszystkie działania realizowane w systemie, łącznie z procesami zarządzania.

Cykl ten składa się z czterech etapów:

1.    Planuj (plan)
Na tym etapie należy ustalić cele, działania i procedury niezbędne do otrzymania wyniku końcowego o najwyższej jakości.


2.    Wykonaj (do)
Tutaj następuje wdrożenie planu, przeszkolenie pracowników zaangażowanych w zmiany oraz zbieranie danych do analiz wykonywanych w następnych krokach.


3.    Sprawdź (check)
Badanie rzeczywistych wyników i porównanie ich z oczekiwanymi rezultatami oraz sprawdzenie, co można zrobić, zmienić aby ulepszyć dany proces.


4.    Koryguj (act)
Wprowadzenie sprawdzonych usprawnień, a w przypadku wystąpienia różnic w spodziewanych efektach należy podjąć działania korygujące i naprawcze.

 

Komentarze   

0 # al 2016-07-18 16:19
Potrzebowalbym cos wiecej....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Studia podyplomowe Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie

Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Zarządzania

 

Chcesz aby tutaj znalazła się Twoja reklama.

Skontaktuj się z nami!!!

 

Praca

Zdobądź etat w TRI, wolne stanowiska czekają na Ciebie

Nowa norma ISO 9001 2015 | Lean manufacturing | Techniki TQM

Business Excellence - for professionals